Καλώς Ήλθατε στο Νηπιαγωγείο Μπάρας

Καλώς ήλθατε στο Νηπιαγωγείο Μπάρας

Ρολόι

Right click disable

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 

ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΠΑΡΑΣ

  Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν μία νέα καινοτόμο, δυναμική, διδακτική, εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων Θεματικών Ενοτήτων, με εστίαση στις δεξιότητες, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου αξιοποιώντας σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους μάθησης.

  Βασική αρχή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να συνδυάζουν το γνωστικό πεδίο των Προγραμμάτων Σπουδών με την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων των μαθητριών και των μαθητών με σκοπό τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.

  Σκοπός των «Εργαστηρίων δεξιοτήτων» είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στις μαθήτριες και στους μαθητές. Σε αυτές περιλαμβάνονται εκτός από τις στοιχειώδεις γνώσεις γραφής και ανάγνωσης, θετικών επιστημών και ξένων γλωσσών, και εγκάρσιες δεξιότητες και βασικές ικανότητες, όπως οι ψηφιακές ικανότητες, η κριτική σκέψη, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η ικανότητα για μάθηση.


ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025

1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην

1ο, 2ο  τμήμα

Θέμα: «Το Ταξίδι μας στην υγιεινή διατροφή».

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ που πρόκειται να καλλιεργηθούν:                                                  

Α) Δεξιότητες 21ου αιώνα (4cs)

Δημιουργικότητα, Επικοινωνία, Κριτική σκέψη, Συνεργασία Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακή δημιουργικότητα, Ψηφιακή κριτική σκέψη, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας.

Β)Δεξιότητες Ζωής

Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες,  Ενσυναίσθηση   και Ευαισθησία, Προσαρμοστικότητα, Υπευθυνότητα

Γ) Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής     και της επιστήμης

Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων,

Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών.

Δ) Δεξιότητες του νου

Οργανωσιακή σκέψη, Μελέτη περιπτώσεων και Επίλυση προβλημάτων, Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές, Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός.

 Βασικοί στόχοι:

Οι μαθητές/τριες,

-Να μάθουν οι μαθητές να εργάζονται ομαδικά, με υπευθυνότητα και πειθαρχία.

-Να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη.

-Να σέβονται ο ένας τον άλλο και να αλληλοβοηθούνται.

-Να μάθουν την προέλευση των τροφών και πόσο σημαντική είναι η επίδρασή τους στην υγεία.

-Να μάθουν την σημασία της υγιεινής διατροφής.

-Να ενισχύσουν την σωματική και ψυχική τους υγεία αποκτώντας σωστές διατροφικές συνήθειες.

-Να κατατάσσουν τα τρόφιμα στις διάφορες ομάδες τροφίμων.

-Να αναγνωρίσουν την υγιεινή διατροφή και την πυραμίδα της ισορροπημένης διατροφής.

-Να αναγνωρίσουν τη θρεπτική αξία των τροφών και τη σημασία τους στη διατροφή.

-Να εξοικειωθούν με βασικές μορφές ψηφιακής πληροφορίας.

-Να κατατάσσουν τις τροφές σε υγιεινές και ανθυγιεινές.

-Να χρησιμοποιούν στρατηγικές στην συζήτηση έτσι ώστε να δηλώνουν τη συμφωνία ή τη διαφωνία τους.

-Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους με νέες λέξεις.

-Να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με την κατανάλωση τοπικών και εποχιακών πρoϊόντων.

-Να μάθουν να χρησιμοποιούν το ποντίκι.

-Να μάθουν να επεξεργάζονται ένα κείμενο.

-Να  γνωρίσουν τα φρούτα που παράγονται στην Ελλάδα κάθε εποχή.

-Να συμμετέχουν σε ομαδικές δραστηριότητες και λήψη συλλογικών αποφάσεων.

-Να συμμετέχουν σε προγράμματα άθλησης και φυσικής δραστηριότητας.

-Να συνειδητοποιήσουν πόσο σημαντικό είναι το νερό για τον οργανισμό.

-Να κατατάσσουν, να επεξεργάζονται,  να αξιολογούν τις πληροφορίες και να συνειδητοποιούν τους κινδύνους που απειλούν την υγεία τους.

 Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος.

     Όλες οι παραπάνω δράσεις θα αναπροσαρμόζονται ανάλογα με τις ανάγκες των παιδιών, γι’  αυτό τον λόγο θα γίνεται τακτική αξιολόγηση, παρεμβάσεις και αλλαγές όπου χρειάζεται.

 




3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

1ο,2ο  τμήμα.

Θέμα: «Κάνω το πρώτο βήμα στη Δημοκρατία».

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ που πρόκειται να καλλιεργηθούν: 

Α) Μάθησης: κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα, δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας.

Β) Ζωής: Εν συναίσθηση και ευαισθησία, κοινωνικές δεξιότητες,  πολιτειότητα, προσαρμοστικότητα, ανεκτικότητα, υπευθυνότητα. Ανάπτυξη και καλλιέργεια κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων, αλληλεπίδραση, συνεργασία, βιωματική προσέγγιση της γνώσης, αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών.

Βασικοί στόχοι: Οι μαθητές/τριες

-Ενίσχυση ομαδικής συνοχής.

-Προώθηση της συνεργασίας.

-Ανάπτυξη σεβασμού.

-Ανάπτυξη κριτικής σκέψης.

-Καλλιέργεια της εσυναίσθησης και της έννοιας της διαφορετικότητας.

-Ενίσχυση της έκφρασης των συναισθημάτων.

-Να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και αλληλεγγύης.

-Να μάθουν να διαχειρίζονται καταστάσεις συγκρούσεων.

-Να αναγνωρίζουν τις διακρίσεις και τον αποκλεισμό.

Να αντιληφθούν την έννοια της ταυτότητας.

-Να εξοικειωθούν με διάφορα φυλετικά και φυσικά χαρακτηριστικά.

-Να εντοπίζουν τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ των ανθρώπων.

-Να μάθουν να διαχειρίζονται καταστάσεις συγκρούσεων.

 Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος– Ιανουάριος.


Στα πλαίσια του 3ου θεματικού κύκλου: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Δικαιώματα παιδιού-Κοινωνική Ενσυναίσθηση και ευθύνη, τα παιδιά πιασμένα χέρι-χέρι συνειδητοποίησαν πως ενωμένοι μπορούν να τυλίξουν ολόκληρη τη γη με αγάπη και να δώσουν μια μαγική λύση όπως έκανε η νεραϊδούλα της ιστορίας που διαβάσαμε.



  " Εσύ και εγώ μαζί : Ο πύργος της Φιλίας "

 



Παραμύθι για την διαφορετικότητα: Η Μπουμπού και η Μπαμπαλού





Διαφορετικότητα - Ανεκτικότητα - Ενσυναίσθηση: για να κατανοήσουν οι μικροί μαθητές τις ομοιότητες και τις διαφορές που συναντώνται μεταξύ των ατόμων, δραματοποιήθηκε το τραγούδι του κ. Γιώργου Σακελλαρίδη με τίτλο " Μήλα γύρω - γύρω στη μέση πορτοκάλι".





Ζωγραφική παιδιών για την κοινωνική ευαισθησία





Ρομποτική Bee - Bot:

Με την βοήθεια της Bee - Bot στέλνουμε τη φίλη μας την Δώρα στο σπίτι της Χαράς.







Δράση για την συλλογή και ανακύκλωση ρούχων:

Στο πλαίσιο της δράσης του Ενεργού Πολίτη οι μαθητές/τριες και το εκπαιδευτικό προσωπικό του Νηπιαγωγείου πραγματοποίησαν επίσκεψη στον Άγιο Νεκτάριο για την κατανόηση της συλλογής και ανακύκλωσης μεταχειρισμένων ρούχων. Μέσω της βιωματικής οδού οι μικροί μαθητές αναγνώρισαν μια παράμετρο των ενεργειών που γίνονται στο σύνολο της κοινωνίας για την αντιμετώπιση της φτώχειας.








4ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία, ΣΤΕΑΜ

1ο,2ο  τμήμα

Θέμα: «Το ηλιακό μας σύστημα - ΣΤΕΑΜ».

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ που πρόκειται να καλλιεργηθούν:                                                  

Δεξιότητες Μάθησης : Κριτική σκέψη - Επικοινωνία - Συνεργασία - Δημιουργικότητα – ΣΤΕΑΜ.

Δεξιότητες Ζωής:  Προσαρμοστικότητα - Υπευθυνότητα - Οργανωτική ικανότητα

Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης: Δεξιότητες Μοντελισμού και προσομοίωσης - Πληροφορικός γραμματισμός - - Ψηφιακός γραμματισμός - Τεχνολογικός γραμματισμός - Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων - Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας – Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, - Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών.

Δεξιότητες του νου: Στρατηγική σκέψη- Επίλυση προβλημάτων-Κατασκευές. 

Βασικοί στόχοι:

-Δημιουργία κλίματος συναισθηματικής ασφάλειας και φροντίδας.

-Πρόκληση ενδιαφέροντος περιέργειας και εσωτερικού κινήτρου για το υπό διερεύνηση θέμα.

-Σύνδεση με την τεχνολογία και προετοιμασία για ορθή και παραγωγική χρήση του διαδικτύου.

-Να μάθουν τους πλανήτες.

-Να αναπαραστήσουν βιωματικά την τροχιά των πλανητών εξασκώντας την αισθητηριακή μνήμη.

-Να σκεφτούν, να μετρήσουν και να υπολογίσουν με σκοπό να κάνουν μία μηχανική κατασκευή.

-Να γνωρίσουν τον ήλιο και τα χαρακτηριστικά του.

-Να συνδέσουν τον ήλιο με την μυθολογία.

-Να εξοικειωθούν με την ψηφιακή τεχνολογία.

-Δημιουργία και διαμοιρασμός ψηφιακού υλικού.

-Να εξοικειωθούν με τον ψηφιακό προγραμματισμό.

-Να προσεγγίσουν την έννοια της κωδικοποίησης.

-Να γνωρίσουν την κίνηση της γης.

-Να κατανοήσουν την εναλλαγή της νύχτας και της μέρας.

-Να κατανοήσουν την πορεία του ήλιου και στις σκιές και στα αντικείμενα.

-Να εξοικειωθούν με τα ψηφιακά εργαλεία.

-Να γνωρίσουν πως δημιουργούνται οι εποχές του χρόνου.

-Να οπτικοποιήσουν τις γνώσεις τους αναφορικά με τις εποχές.

-Να εξοικειωθούν με το λογισμικό έκφρασης και δημιουργικότητας.

-Να ζωγραφίσουν την αγαπημένη τους εποχή.

-Να προγραμματίσουν την beebot.

-Να συγκρίνουν εννοιολογικούς χάρτες και να ανακαλύψουν τι γνώριζαν και τι έμαθαν.

-Να δημιουργήσουν μία μακέτα με πλαστελίνη.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος.

 


























O Φαέθων και το άρμα του Ήλιου:




Ο Ήλιος και ο Βόρειος άνεμος:





Προστατεύομαι από τον ήλιο:






2ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το Περιβάλλον

1ο,2ο  τμήμα

Θέμα: «Θάλασσα χωρίς πλαστικά».

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ που πρόκειται να καλλιεργηθούν:                                                  

Δεξιότητες μάθησης: Επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας.

Δεξιότητες Ζωής: Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Υπευθυνότητα

Δεξιότητες του νου: δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, αναστοχασμός Ψηφιακές δεξιότητες: Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων.

 Βασικοί στόχοι:

-Να εκφράσουν τα παιδιά αυτά που γνωρίζουν για την μόλυνση της θάλασσας από τα πλαστικά.

-Να μάθουν να ακούν τους άλλους  και να σέβονται την άποψή τους.

-Να παρατηρούν εικόνες και να βγάζουν συμπεράσματα και να αναστοχάζονται.

-Να χρησιμοποιούν ψηφιακά μέσα.

-Να περιγράφουν τους τρόπους που καταλήγουν τα απορρίμματα στο βυθό και τις επιπτώσεις τους.

-Να εξηγούν για ποιους  λόγους επηρεάζεται η θαλάσσια ζωή.

-Να αξιολογούν πότε μια πληροφορία είναι σημαντική για την εξαγωγή συμπερασμάτων

- Να περιγράφουν και να εξηγούν συμπεριφορές στην καθημερινή ζωή που συμβάλλουν στη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων μιας χρήσης.

- Να έχουν θετική στάση ως προς την εύρεση λύσεων για τη βελτίωση μιας κατάστασης ή προβλήματος.

-Να μάθουν να προσφέρουν εθελοντική δράση.

-Να μάθουν να δρουν ως ενεργοί πολίτες και να γίνουν υπεύθυνα άτομα.

-Να κατανοήσουν την συμπεριφορά τη δική τους και των άλλων και να προτείνουν λύσεις.

-Να συγκρίνουν αυτά που ήξεραν με αυτά που έμαθαν

 

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος.


















ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024

 3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

1ο,2ο,3ο  τμήμα.

Θέμα: «Ο Εαυτός μου – Η Οικογένειά μου».

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ που πρόκειται να καλλιεργηθούν: 

Α) Μάθησης: κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα, δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας.

Β) Ζωής: Εν συναίσθηση και ευαισθησία, κοινωνικές δεξιότητες,  πολιτειότητα, προσαρμοστικότητα, ανεκτικότητα, υπευθυνότητα.

Βασικοί στόχοι: Οι μαθητές/τριες

· Να μπορέσουν να αντιληφθούν την μοναδικότητά τους και να αναπτύξουν μία θετική αυτοεικόνα και υψηλή αυτοεκτίμηση.

· Να αναπτύξουν και να κατανοήσουν  τις δεξιότητες της ενσυναίσθησης και της αποδοχής του διαφορετικού.

· Να «ξάνασυστηθούν» οι μαθητές με κριτήριο το οικογενειακό τους πλαίσιο.

 · Να προκληθεί το ενδιαφέρον των μαθητών σχετικά με τη διαφορετική δομή άλλων οικογενειών εκτός από τη δική τους.

· Να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των οικογενειών των συμμαθητών τους.

· Να εκφράσουν αντιλήψεις, συναισθήματα, ιδέες για την έννοια της «οικογένειας».

· Να έρθουν σε επαφή με όψεις της οικογενειακής πολυμορφίας μέσω παραμυθιού.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος– Νοέμβριος.

 

2ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το Περιβάλλον

1ο,2ο,3ο τμήμα

Θέμα: «Ο Κύκλος του Νερού».

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ που πρόκειται να καλλιεργηθούν:                                                  

Δεξιότητες μάθησης: Επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας.

Δεξιότητες Ζωής: Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Υπευθυνότητα

Δεξιότητες του νου: δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, αναστοχασμός Ψηφιακές δεξιότητες: Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων.

 Βασικοί στόχοι:

   Οι       μαθητές/τριες να εξερευνούν, να    παρατηρούν, να συλλέγουν υλικό και να καταγράφουν. Να επεξεργάζονται και αναλύουν τα στοιχεία που συνέλλεξαν. Να γνωρίσουν το νερό και τη χρησιμότητά του. Να γνωρίσουν ποιες είναι οι χρήσεις του νερού, ποια η σημασία του στην ανάπτυξη του ανθρώπινου πολιτισμού. Να μάθουν που βρίσκεται το νερό και τις μορφές του και ποιος είναι ο κύκλος του νερού. Να πειραματιστούν.

 Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – Ιανουάριος

 

4ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ –

Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

1ο,2ο,3ο τμήμα

Θέμα: «Τα Επαγγέλματα».

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ που πρόκειται να καλλιεργηθούν:                                                  

Δεξιότητες Μάθησης : Κριτική σκέψη - Επικοινωνία - Συνεργασία - Δημιουργικότητα

Δεξιότητες Ζωής:  Προσαρμοστικότητα - Υπευθυνότητα - Οργανωτική ικανότητα

Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης: Δεξιότητες Μοντελισμού και προσομοίωσης - Πληροφορικός γραμματισμός - - Ψηφιακός γραμματισμός - Τεχνολογικός γραμματισμός - Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων - Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας – Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, - Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών.

Δεξιότητες του νου: Στρατηγική σκέψη- Επίλυση προβλημάτων-Κατασκευές.

 Βασικοί στόχοι:

• Το πρόγραμμα έχει σκοπό να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με θέματα που αφορούν τα επαγγέλματα, την επιστήμη, τα μαθηματικά, την μηχανική και την τεχνολογία.

Οι μαθητές να γνωρίσουν τα σύγχρονα και τα παραδοσιακά επαγγέλματα

Να καταλάβουν πως η εξέλιξη της τεχνολογίας και οι αλλαγές στον τρόπο ζωής των ανθρώπων οδήγησαν στην εξαφάνιση κάποιων επαγγελμάτων.

Να γνωρίσουν τα εφόδια και τα εργαλεία που είναι απαραίτητα για κάθε επαγγελματία.

Να κατανοήσουν την προσφορά του κάθε επαγγελματία στην κοινωνία.

Να φανταστούν τον εαυτό τους στο μέλλον.

   Να συμμετάσχουν σε παιχνίδια ρόλων

 Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος.


1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην

1ο .2ο ,3ο τμήμα

Θέμα: «Κυκλοφοριακή Αγωγή».

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ που πρόκειται να καλλιεργηθούν:                                                  

Α) Δεξιότητες 21ου αιώνα (4cs)

Δημιουργικότητα, Επικοινωνία, Κριτική σκέψη, Συνεργασία Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακή δημιουργικότητα, Ψηφιακή κριτική σκέψη, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας.

Β)Δεξιότητες Ζωής

Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες,  Ενσυναίσθηση   και Ευαισθησία, Προσαρμοστικότητα, Υπευθυνότητα

Γ) Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης

Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων,

Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών.

Δ) Δεξιότητες του νου

Οργανωσιακή σκέψη, Μελέτη περιπτώσεων και Επίλυση προβλημάτων, Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές, Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός.

 Βασικοί στόχοι:

Οι μαθητές/τριες,

·      Να αποκτήσουν οδική συνείδηση.

• Να καλλιεργήσουν το ένστικτο της αυτοπροστασίας και να κατανοήσουν τρόπους προστασίας και πρόληψης ατυχημάτων.

• Να ενισχύσουν το αίσθημα προσωπικής ευθύνης για τη διαφύλαξη της ζωής τους.

• Να αναπτύξουν τον προφορικό τους λόγο, μέσα από την κατάθεση των εμπειριών τους.

• Να εκφράζουν τις σκέψεις τους με ακρίβεια και να συζητούν εποικοδομητικά.

• Να αναγνωρίσουν την ύπαρξη, την τήρηση και την αναγκαιότητα των κανόνων κυκλοφορίας.

• Να μάθουν τα σήματα οδικής κυκλοφορίας.

• Να κατανοήσουν τη σημασία της ύπαρξης των χρωμάτων και των σχημάτων στα σήματα κυκλοφορίας.

• Να μάθουν για την σωστή συμπεριφορά των οδηγών και των πεζών.

 

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος.




ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022

1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην

  • Θέμα «ψυχική Υγεία» - Τίτλος: «Εγώ και Εσύ: Δυναμώνουμε μαζί»
  • Στόχος ήταν να να έρθουν οι μικροί μας μαθητές σε επαφή με τον εαυτό τους-να ενισχυθεί η αυτοεκτίμησή τους-να γνωριστούν μεταξύ τους-να ενδυναμωθούν-να εστιάσουν στα θετικά και δυνατά χαρακτηριστικά τους-να καλλιεργηθεί η εμπιστοσύνη μεταξύ τους-να εξοικειωθούν με την έννοια της ενσυναίσθησης-να εξασκήσουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες-να βρουν τρόπους συνεργασίας-να διευρυνθεί η δυναμική της ομάδας-να βρίσκουν λύσεις σε προβλήματα να αναπτυχθεί η προσωπική ευθύνη-να αναπτυχθεί μέσα στην τάξη ένα κλίμα αποδοχής, αγάπης, εμπιστοσύνης, ισοτιμίας-να ενημερωθούν για τη βία, να αναζητήσουν τις αιτίες και τις λύσεις-αποδοχή της διαφορετικότητας-αναγνώριση δυσκολιών συμπεριφοράς και συνύπαρξης και εκμάθησης τρόπων επίλυσης και ελέγχου-αυτογνωσία και αυτοπεποίθηση μέσα από βιωματική εμπειρία-αποδοχή, κατανόηση και έκφραση θετικών και αρνητικών συναισθημάτων και τρόποι διαχείρισης αυτών.
  • Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος




















2ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

Θέμα «Οικολογική Συνείδηση» - Τίτλος: «Το παράπονο των ζώων»

Βασικοί στόχοι ήταν:

Ø  Η καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.

Ø  Η γνωριμία με τα κυριότερα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση , καθώς και οι κίνδυνοι από τους οποίους απειλούνται.

Ø  Να ενισχύσουν την κριτική ικανότητά τους και δημιουργικότητά τους

Ø  Να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας και υπευθυνότητας

Ø  Να ενισχύσουν τις δεξιότητές τους στη χρήση των ψηφιακών μέσων

Ø  Να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση

Ø  Να συμβάλλουν στην προσπάθεια των οικολογικών οργανώσεων

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – Ιανουάριος.




















3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Θέμα «Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα»

Τίτλος: «Εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα»

  Στόχος του προγράμματος ήταν η ανάπτυξη σεβασμού για τους άλλους, η αναγνώριση προκαταλήψεων και αδικιών και τρόπων αντίδρασης και γενικότερα η ευαισθητοποίηση σε θέματα που άπτονται των ανθρωπίνων σχέσεων με στόχο τη διαμόρφωση ανθρωπιστικής συνείδησης.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος.


































4ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ –

Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

Θέμα: STE(A)Μ - Τίτλος: «Η γη γυρίζει»

  Βασικοί στόχοι ήταν : Η γνωριμία ομάδας, δημιουργία συναισθηματικού περιβάλλοντος γνωστικής ετοιμότητας, ψηφιακές δεξιότητες ,ψηφιακά εργαλεία, εισαγωγή στην κωδικοποίηση-αλγόριθμο, δεξιότητες τεχνολογίας-επίλυση προβλήματος, ρομποτική.

      Μέσα από το πρόγραμμα αυτό τα νήπια γνώρισαν  τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, την κίνηση της γης, την εναλλαγή μέρας και νύχτας το πώς δημιουργούνται οι εποχές καθώς και τη Σελήνη και τα χαρακτηριστικά της.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος